Informatie

/Informatie
Informatie 2020-07-12T10:40:29+00:00

Wanneer naar een mondhygiënist?

  • Bij bloedend en/of pijnlijk tandvlees
  • Bij rood en gezwollen tandvlees
  • Bij terugtrekkend tandvlees
  • Bij slechte adem en/of een vieze smaak in de mond
  • Als er tandplak, tandsteen of aanslag op de tanden aanwezig is.
  • Als tanden los gaan staan of zich verplaatsen

Voor een bezoek aan de mondhygiënist heeft u als patiënt geen verwijzing nodig.

Wat doet de mondhygiënist?

  • Brengt de mondsituatie in kaart, screent op tandheelkundige afwijkingen en stelt een passend behandelplan op;
  • Geeft uitgebreide voorlichting over het ontstaan van cariës, tandvleesaandoeningen en het effect van voedingsgewoonten op het gebit;
  • Verwijdert plaque, tandsteen en aanslag;
  • Maakt gebitsafdrukken, doet bacterieel onderzoek en maakt (in opdracht van de tandarts) röntgenfoto’s;
  • Brengt een ‘laklaag’ op tanden en/of kiezen aan, polijst vullingen en kan het gebit bleken;
  • Bepaalt samen met de patiënt hoe zij hun hele leven lang een gezonde, schone mond kunnen hebben en houden!

Eerste bezoek

Gaat u voor het eerst naar de mondhygiënist? Dan is het goed om te weten wat u kunt verwachten.
Voor uw eerste bezoek aan de mondhygiënist reserveren we 60 minuten. In deze tijd neemt de mondhygiënist een medische vragenlijst met u door, er vindt een mondonderzoek plaats. Tijdens het mondonderzoek bekijkt de mondhygiënist de situatie in uw mond. De mondhygiënist kijkt daarbij onder andere naar de conditie van uw gebit en tandvlees. Na het onderzoek wordt er samen met u de behandelplan besproken.

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag, van 8.00 tot 18.00 uur

Zaterdag 9:00 tot 15:00

Telefonische bereikbaarheid

De praktijk is telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 15.00 uur.

Tarieven

Vanaf 1 januari 2013 zijn de tarieven in de mondzorg vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit.

Een uitgebreide lijst met de tarieven voor 2020 kunt u
hier downloaden.

Met ingang van 2013 wordt, indien uw zorgverzekeraar hieraan meewerkt, rechtstreeks doorgestuurd naar uw zorgverzekeraar.
Indien de nota niet volledig vergoed wordt, dan krijgt u van Infomedics een nota voor het resterende bedrag.
Als u vragen heeft over de declaratie dan kunt u contact opnemen met de patiënten-servicelijn van Infomedics:
0900 – 777 777 1 (20 cent per gesprek)